Home » Diet » Nadwaga nie tylko zależy od tego ile jemy, ale także co jemy

Nadwaga nie tylko zależy od tego ile jemy, ale także co jemy

Zatem zdolność do  spalania  tłuszczu  zależy od rodzaju przyjmowanego pokarmu, od zawartości witamin i składników mineralnych. Brak któregoś z potrzebnych składników powoduje wyzwolenie mniejszej ilości energii, a przez to większe skłonności do odkładania tłuszczu. Składniki, które dodają nam energii i powodują transport glukozy z krwi do komórek to: witaminy B6, PP (niacyna), chrom i cynk, natomiast powstanie energii z glukozy pochodzi od: witamin B1, B2, PP, B5, C, żelaza i koenzymu Q. Również bardzo ważna jest witamina B12.

Bardzo ważną rzeczą jest ograniczenie cukru. Diabetycy zaliczają cukier do jednej z trzech „białych trucizn” (obok soli i białej mąki). Natomiast średnia ilość zjadanego przez nas cukru to: 25 łyżeczek dziennie i 45 kg rocznie. Zakłóca on w organizmie równowagę kwasowo – zasadową, jednocześnie drażniąc jelita i żołądek. Wzmaga również uczucie znużenia i senności, a także spowalnia trawienie, a przecież do normalnego funkcjonowania potrzebne jest tylko 7 gramów cukru dziennie. Dlaczego więc jemy tak dużo cukru i słodyczy?


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: