Home » Diet » Dieta jogurtowa

Dieta jogurtowa

Myślisz ,że taka kuracja będzie monotonna? Nie obawiaj się! Jogurt świetnie się łączy z warzywami, owocami , a nawet mięsem! Spróbuj, a nie pożałujesz! Nie tylko schudniesz , ale też unikniesz efektu jo-jo! Tłuszczyk , który zgubisz… nie powróci! Jogurt bowiem działa na jelita jakbalsam-łagodnie przyspieszając trawienie. Ten napój jest też skarbnicą
substancji odżywczych, m.in.witamin:B2, która pomaga trawić tłuszcze, oraz B12, dbającej o zdrowy żołądek i jelita(zapobiega stanom zapalnym). Walory dietetyczne i zdrowotne jogurt zawdzięcza też … bakteriom(przeczytaj w
ramce poniżej)
Zasady diety są proste:
*rano na czczo i przed snem wypijaj koktajl (według naszych propozycji)lubszklankę jogurtu.
*na obiad i kolację przygotuj danie z jogurtem
*na przekąskę , gdy tylko poczujesz się głodna – jedz warzywa z dipem z jogurtu. Dieta ma 1000-1200kcal. Stosuj ją przez tydzień (lub dwa)np. raz na miesiąc.
Koktajl na śniadanie i nie tylko
BURACZKOWY Z KOPERKIEM!
Zmiksuj składniki: pół szklanki jogurtu naturalnego, pół szklanki soku buraczkowego(np. z kartonu) i łyżeczkę posiekanego koperku. Dopraw szczyptą słodkiej papryki, pieprzu i Ew. solą. Najlepiej smakuje schłodzony!
Wartość kaloryczna :ok.130kcal.
WINOGRONOWO-MIODOWY
Zmiksuj składniki :pół szklanki jogurtu naturalnego (może być też kefir lub maślanka)pół szklanki jasnych winogron(lub soku)oraz łyżeczkę miodu. Dopraw do smaku sokiem z cytryny , Ew. odrobiną kwasu cytrynowego.
Dokładnie wymieszaj składniki. Wartość kaloryczna:ok.180kcal.
OGÓRKOWY
Zmiksuj składniki: szklankę jogurtu naturalnego(kefiru lub maślanki), pół świeżego ogórka(obranego i pokrojonego na małe kawałki), łyżkę drobno posiekanej natki pietruszki(lub koperku)i Ew. kilka listków świeżej mięty. Dopraw napój szczypta soli. Udekoruj np. plasterkiem ogórka i listkiem natki. Wartość kaloryczna:ok.100kcal.
CYTRUSOWY
Zmiksuj składniki: szklankę jogurtu naturalnego, pół szklanki soku z pomarańczy lub grejpfruta(najlepiej świeżo wyciśniętego), pół łyżeczki miodu. Dopraw świeżym sokiem z cytryny. Udekoruj filiżankę plasterkami cytrusów, np. pomarańczy. Wartość kaloryczna:ok.150kcal.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: